DIART ONE 3%

DIART ONE to bezbarwny, przezroczysty i lepki żel ze stabilizowanego kwasu hialuronowego pochodzenia l niezwierzęcego, który jest sterylny, apirogenny i ma fizjologiczne pH.

Mechanizm działania

Kwas hialuronowy to naturalny polisacharyd (glikozaminoglikan), który jest ważnym elementem strukturalnym tkanki łącznej skóry i mazi stawowej. DIART ONE to biokompatybilny implant iniekcyjny przedłużonym działaniu i właściwościach wiskoelastycznych, działający jako amortyzujący żel stabilizowany, który przywraca mobilność stawów.

DIART ONE jest biologicznie obojętnym żelem na bazie stabilizowanego kwasu hialuronowego, przeznaczonym do podawania dostawowego w celu przywrócenia wiskoelastyczności mazi stawowej w przypadku urazowych i zwyrodnieniowych zmian w stawach maziowych, objawiających się zespołem bólowym i/lub ograniczoną zdolnością poruszania się.

DIART ONE został opracowany w formie żelu dla zapewnienia optymalnej skuteczności
i bezpieczeństwa w trakcie leczenia polegającego na pojedynczej iniekcji dostawowej.

Kwas hialuronowy jest naturalnym polisacharydem obecnym w wielu organach i tkankach ludzkiego organizmu. W stawach maziowych jego funkcją jest zapewnienie smarowania powierzchni stawów i amortyzacja wstrząsów.

Ustabilizowana postać kwasu hialuronowego (postać „usieciowana”) pozwala na dłuższe utrzymanie go w stawie maziowym (ze względu na wolniejszą degradację bioenzymów) i dłuższy efekt terapeutyczny.

Specjalna technologia „miękkiego sieciowania” kwasu hialuronowego pozwala na uzyskanie współczynnika sieciowania 0,18%, co minimalizuje niekorzystne działanie dodatkowych związków chemicznych stosowanych do stabilizacji kwasu hialuronowego.

Brak składników pochodzenia zwierzęcego w składzie DIART ONE pozwala zminimalizować ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych i niepożądanych skutków ubocznych.

Objętość żelu DIART ONE wynosi 3,0 ml, co wystarczy do całkowitej wymiany całej objętości mazi stawu kolanowego.

DIART ONE pozwala na:

• zmniejszenie nasilenia objawów choroby zwyrodnieniowej stawów i zmniejszenie dawki NLPZ;
  • zmniejszenie tempa postępu choroby zwyrodnieniowej stawów;
  • poprawienie jakości życia pacjenta;
  • maksymalne odroczenie potrzeby operacji (endoproteza).